کسب و کار آمازون خود را شروع کنید
در ارتباط با موضوع مالیات باید بدانید که طبیعتاً هزینههایی وجود دارد که باید پرداخت گردد ولی اگر میخواهید در این زمینه مشغول به کسب و کار شوید افکار منفی و ترس را از خود دور نمایید و اگر همچنان از همه این موارد ترس دارید و همچنان دچار تردید هستید ما به شما شغل کارمندی را پیشنهاد میدهیم و به شما توصیه میکنیم هرگز به سراغ کارآفرینی نروید. دلیل این توصیه ما به شما این است که در طرز فکر شما وجود یک امنیت ذهنی برای کسب و کار آن هم بدون پرداخت هیچ هزینهای ثبت شده است که باعث میگردد شما برای شرکت در چنین کسب و کارهایی دائم دچار تردید و نگرانی شوید. بنابراین اگر در کارآفرینی مصمم هستید بهتر است افکار منفی را رها نمایید و با افکار مثبت و کاملاً مصمم وارد این کسب و کار شوید زیرا که اگر با ترس و تردید وارد این حرفه گردید مانند بسیاری از دوستان که ذهن خود را دائم درگیر مالیات و هزینهها کردهاند، موفق به فروش یک کالا هم نمیگردید. هیچ حسابداری نمیتواند برای شما مبلغی در نظر بگیرد به دلیل این که مالیات به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و حتی در شهرها و ایالتهای مختلف با یک دیگر متفاوت است. پس تا زمانی که شما به درآمد بالایی نرسیده باشید پرسش راجع به مالیات فقط ذهن شما را آشفته میسازد و سرعت شما را در دست یابی به موفقیت آهسته میکند. ما در این مقاله برای شما همراهان گرامیمهمترین سؤالات پیرامون مالیات را مطرح کرده و به ترتیب به آنها پاسخ میدهیم.
بیزینس خود را چگونه راه اندازی کنیم؟
پرسش اول: آیا آمازون از شما درخواست جمع آوری و تکمیل فرم مالیاتی را دارد؟
در جواب این سؤال باید گفت: خیر این مورد بر عهده فروشنده است.
پرسش دوم: آیا شهر یا کشوری که در آن زندگی میکنید از شما درخواست تکمیل فرم مالیات را دارد؟
در جواب این سؤال باید گفت: بله این وظیفه شما میباشد که فرمهای مالیاتی خود را تکمیل نمایید ودر زمان مشخص برای دولت ارسال نمایید. ما به شما پیشنهاد میکنیم که در این زمینه از تجارب یک حسابدار حرفهای استفاده نمایید و از او درخواست کنید که در مورد تجارت آنلاین به شما توضیح ساده ولی کامل بدهد زیرا بسیاری از حسابدارها با جملات سنگین شما را دچار سردرگمیمیسازند پس حسابداری را انتخاب نمایید که با صبر و حوصله تمامیمطالب را برای شما شرح دهد چرا که کسب و کار آنلاین بسیار جدید است و نیاز یه دقت کافی دارد. همچنین قوانین مالیاتی در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. به طور مثال، قوانین در آلمان با کانادا و آمریکا متفاوت است. برای مثال اگر شما در آمریکا زندگی میکنید و از یک حسابدار در کانادا کمک بگیرید ممکن است دچار مشکل گردید. پس به حسابداری مراجعه کنید که در محل زندگی شما سکونت دارد و در کار خود با تجربه است. در مجموع میتوان گفت شهری که در آن زندگی میکنید از شما تقاضا تکمیل فرم مالیاتی را دارد اما سایت آمازون این تقاضا را از شما نخواهد داشت.
پرسش سوم: اگر قرار باشد شما از مشتری مالیات دریافت کنید این مالیات برچه اساسی محاسبه میگردد؟ براساس آدرس انبار آمازون یا براساس آدرس مقصد (مشتری) محاسبه میگردد؟
به طور مثال شما در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا زندگی میکنید ویک مشتری از نیویوک کالایی را از شما خریداری کرده است این مالیات بر اساس کدام آدرس محاسبه میگردد؟ در جواب این سؤال میتوان گفت: بیشتر افراد در این مورد دچار سردرگمیمیگردند ولی باید بدانید این مورد بستگی به قوانین آن کشور یا شهر دارد دربسیاری از موارد مالیات براساس مقصد و در بعضی ایالتها مالیات براساس مبدأ محاسبه میگردد ولی به طور کلی 50 ایالت وجود دارد که 38 مورد آن مالیات را براساس مقصد محاسبه مینمایند و همچنین زمانی که شما کالایی را برای فروش در آمازون قرار میدهید آمازون به صورت کد نویسی و اتوماتیک بررسی میکند که مالیات باید به چه صورت محاسبه گردد.
پرسش چهارم: آیا آمازون میزان درآمد دریافتی شما را به اداره مالیات گزارش میدهد؟
در جواب این سؤال باید گفت: اگر مجموع کل درآمد شما در طی یک سال به 20 هزار دلار برسد یک فرمیبه نام 1099K برای شما در وب سایت قرار میگیرد شما باید فرم را پرینت کنید و به حسابدار خود تحویل دهید. این بدین مفهوم است که آمازون میزان درآمد شما را به اداره مالیات گزارش داده است پس شما باید درحسابرسی پایان سال حتماً فرم را به حسابدار خود تحویل دهید. این فرم هر سال قبل از 31 ژانویه سال بعد برای شما ارسال میگردد و اگر شما فرم مالیاتی 2017 را نیاز دارید تا قبل از 31 ژانویه 2018 میتوانید آن را دریافت کنید.
پرسش پنجم: چه کسی اجازه دارد اطلاعات مالیاتی خود را در وب سایت آمازون وارد کند؟
در جواب این سؤال باید گفت: کسی که بیش از 50 تراکنش مالی برای او ثبت گردیده است. حتی اگر کالایی را فروخته باشید و مشتری کالا او را مرجوع کرده باشد هم محاسبه میشود و تمامیاین موارد برای شما یک تراکنش مالی حساب میگردد.
میزان مالیاتی که به هر یک از فروشندگان آمازون تعلق میگیرد
پرسش ششم: آیا برای تبدیل شدن به یک فروشنده در وبسایت آمازون باید شرکت ثبت شود؟
در جواب این سؤال باید گفت: خیر، ثبت شماره کاربری در شبکه مجازی و ورود آن در سایت کافی است. ولی اگر شما در آینده قصد فروش کالا به میزان زیادی را دارید بهتر است برای خود شرکت ثبت کنید. قوانین در کشورهای مختلف متفاوت است و باید بدانید در کدام فروشگاه و شرکت قادر به کار کردن هستید. افرادی که قصد ثبت کردن شرکت را دارند 2 مورد از بهترین شرکتها را معرفی مینماییم.
کمپانی که شما به صورت تک نفره شرکت را ثبت میکنید و تمامیحسابهای مورد نیاز به آمازون اعلام میگردد.
مورد بعدی LLC است که در این زمینه تفاوت زیادی با مورد ذکر شده قبلی دارد وتفاوت آن این است که اگر شرکتی از شما شکایت کرد نمیتواند به دارایی شخصی و حساب پس انداز شما در بانک دسترسی پیدا نماید. ولی در مورد اول اگر مشکلی پیش آید به سراغ تمامیداراییهای شما میروند وهمه آنها را از شما میگیرند پس اگر در این تجارت درآمد بالایی دارید پیشنهاد ما به شما LLC است.
امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روشهای مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن میتوانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمیاست که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود.
منبع: ezzatkhah.com